Εργαλεία προσβασιμότητας

ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΚΚΙΝΟΧΩΡΙΩΝ ΦΩΤΗ ΠΙΤΤΑ

Επιλέξτε τη γλώσσα σας

Πληροφορίες για το πρόγραμμα

Το σχολείο μας συμμετέχει με ιδιαίτερη υπερηφάνεια στο πρόγραμμα Erasmus+ KA122 στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης, το οποίο επικεντρώνεται στην κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών και στην καινοτομία στη διδασκαλία και τη μάθηση. Το έργο, με τίτλο AI for Inclusive Education: Empowering Teachers and Students through Technology, στοχεύει στην αντιμετώπιση σύγχρονων εκπαιδευτικών προκλήσεων, προωθώντας τη συμπερίληψη, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

KA122-SCH-4AEAC250(1).

Κύριοι στόχοι του προγράμματος είναι η ενίσχυση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, η ανάπτυξη του ψηφιακού γραμματισμού και η υποστήριξη της εξατομικευμένης μάθησης, μέσω της υπεύθυνης αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης. Μέσα από τη συμμετοχή σε διεθνείς κινητικότητες, μαθητές και εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν πρακτικές δεξιότητες, διαπολιτισμική συνείδηση και βαθύτερη κατανόηση του τρόπου, με τον οποίο η τεχνολογία μπορεί να ανταποκριθεί σε διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες.

Η θεματική του έργου συνδυάζει την Τεχνητή Νοημοσύνη, τη Συμπερίληψη και τις Ευρωπαϊκές Αξίες, ενισχύοντας τη συνεργασία, τη δημοκρατική συμμετοχή και την ενεργό πολιτότητα. Η φιλοξενία των Ιταλών εταίρων μας και η μετέπειτα κινητικότητα στην Ιταλία προσέφεραν αυθεντικές μαθησιακές εμπειρίες, μέσα από εργαστήρια, ομαδικά έργα και πολιτιστικές δραστηριότητες, με τα Αγγλικά ως κοινή γλώσσα επικοινωνίας.

Συνολικά, το πρόγραμμα Erasmus+ αποτελεί ένα ισχυρό πλαίσιο βιωματικής μάθησης, ενδυναμώνοντας τους συμμετέχοντες, ώστε να εξελιχθούν σε ενεργούς, ανοιχτόμυαλους και ψηφιακά εγγράμματους Ευρωπαίους πολίτες, έτοιμους να συμβάλουν σε ένα πιο συμπεριληπτικό και καινοτόμο μέλλον.

Προφίλ Συμμετεχόντων

Οι μαθητές, που συμμετέχουν στη δράση κινητικότητας Erasmus+ προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά και εκπαιδευτικά υπόβαθρα και φοιτούν σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα του σχολείου μας, όπως το πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου, μαθήματα τεχνολογικής κατεύθυνσης και μαθήματα επιλογής, που ενισχύουν την ακαδημαϊκή και προσωπική τους ανάπτυξη. Ανήκουν, κυρίως, στην ηλικιακή ομάδα 15–18 ετών, εκπροσωπώντας τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Οι μαθητές επιλέχθηκαν βάσει σαφών και προκαθορισμένων κριτηρίων, τα οποία παρουσιάστηκαν στους ίδιους και γνωστοποιήθηκαν στους γονείς/κηδεμόνες τους. Κύρια μέριμνα της διαδικασίας επιλογής ήταν η συμπερίληψη και η διασφάλιση ίσων ευκαιριών, με ιδιαίτερη έμφαση στη συμμετοχή μαθητών από μη προνομιούχα ή ευάλωτα μέλη της σχολικής κοινότητας, ώστε να έχουν όλοι ισότιμη πρόσβαση σε διεθνείς μαθησιακές εμπειρίες.

Οι συγκεκριμένοι μαθητές, έχουν βασικές μαθησιακές ανάγκες, όπως η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής τους συνείδησης, η ενίσχυση των ψηφιακών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων τους και η απόκτηση εμπειριών μάθησης μέσα από συνεργατικά και αυθεντικά περιβάλλοντα. Παράλληλα, επωφελούνται από ευκαιρίες να χρησιμοποιήσουν την αγγλική γλώσσα σε πραγματικές συνθήκες, να βελτιώσουν τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους μέσω της συμμετοχής σε διεθνή έργα.

Όσον αφορά τις γλωσσικές τους δεξιότητες, όλοι οι συμμετέχοντες διδάσκονται την αγγλική ως ξένη γλώσσα, συνήθως σε επίπεδο Β1–Β2, ενώ ορισμένοι μαθητές μαθαίνουν και επιπλέον ξένες γλώσσες ανάλογα με την εκπαιδευτική τους κατεύθυνση. Η συμμετοχή τους στην κινητικότητα συμβάλλει περαιτέρω στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου στα Αγγλικά, ιδιαίτερα μέσα από πρακτικές και αυθεντικές συνθήκες μάθησης.