Δεκέμβριος 2019, Δραματοποίηση Χριστουγεννιάτικων διηγημάτων
Φιγούρες του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και του Κάρολου Ντίκενς ζωντάνεψαν στη Βιβλιοθήκη μας ενόψει των Χριστουγέννων. Η θεατρολόγος Γεωργία Θεοφάνους διάβασε χριστουγεννιάτικα διηγήματα των μεγάλων λογοτεχνών και στη συνέχεια καθοδήγησε τους μαθητές και τις μαθήτριες στην αναπαράστασή τους. Έτσι, ο Εμπενέζερ Σκρουτζ και τα τρία πνεύματα των Χριστουγέννων, η Σταχομαζώστρα και τα ανήλικα ορφανά ξανάζησαν για λίγο τις περιπέτειές τους μέσα στον χώρο της Βιβλιοθήκης μας, λίγες μόλις μέρες πριν τα Χριστούγεννα.
Οκτώβριος 2019, Δημιουργική ανάγνωση και γραφή
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης που έχουν ως επιλογή το μάθημα Λογοτεχνία Εμπλουτισμού είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν ποιήματα και διηγήματα του λογοτέχνη Χρήστου Αργυρού. Στη συνέχεια, ο λογοτέχνης μίλησε για τη διαδικασία γραφής πολλών από αυτά: για τη συγκυρία, το αρχικό ερέθισμα, την επιλογή της γλώσσας κ.ά. Το εργαστήριο κορυφώθηκε όταν οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες, εκκινώντας από την ίδια πρόταση-αφετηρία, κλήθηκαν να γράψουν ένα μικρό διήγημα. Προέκυψε έτσι μια ποικιλία μικρών αφηγημάτων (επιστημονικής φαντασίας, μυστηρίου, παραμυθιού…) άλλα στην κοινή νεοελληνική και άλλα στην κυπριακή διάλεκτο!
8/3/2019, Το Θέατρο στη Βιβλιοθήκη
Η Αννίτα Σαντοριναίου, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Γιώργου Μουαϊμη, παρουσίασε σε μια μεγάλη ομάδα μαθητών και μαθητριών της Α΄ και Β΄ τάξης τον συγκλονιστικό θεατρικό μονόλογο του Βασίλη Κατσικονούρη "Το μπουφάν της Χάρλεϋ". Πρόκειται για την εξομολόγηση μιας χαροκαμένης μάνας που ενώ απευθύνεται σ' έναν άγνωστο εύζωνα στο γνωστό μνημείο της Πλατείας Συντάγματος, στην πραγματικότητα έχει αποδέκτη τον εδώ και δύο χρόνια νεκρό γιο της. Μέσα από τον μονόλογο ξετυλίγονται οι συμβιβασμοί που αναγκάζεται να κάνει μια νεαρή γυναίκα ελπίζοντας σ' ένα καλύτερο μέλλον, η έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ του γιου που έρχεται στη ζωή της και των γονιών του, τα νεανικά αδιέξοδα και η απελπισμένη φυγή με τη Χάρλεϋ που τον οδηγεί κατευθείαν στον θάνατο αφήνοντας μητέρα και πατέρα βουτηγμένους στο πένθος και στην ενοχή.
2/2/2019 – 8/2/2019, Η Βιβλιοθήκη υποδέχεται τις Καλές Τέχνες
2/2/2019: Η τέχνη της Αγιογραφίας
Ο αγιογράφος Κωνσταντίνος Τρύφωνος εξήγησε σε ομάδα μαθητών και μαθητριών τι είναι η αγιογραφία, παρουσίασε δείγματα της τέχνης και στη συνέχεια καθοδήγησε τις δικές τους δοκιμές.
5/2/2019: Η τέχνη της χαρακτικής
Ο χαράκτης Peter Barron, βραβευμένος για το έργο του, παρουσίασε την τέχνη της χαρακτικής εξηγώντας βήμα με βήμα τη διαδικασία που απαιτείται για να δημιουργηθεί ένα έργο.
6/2/2019, Η τέχνη της καρικατούρας
Η καθηγήτρια Τέχνης Ελένη Μπάρρον εξήγησε σε μαθητές και μαθήτριες τα μυστικά της δημιουργίας μιας καρικατούρας. Στη συνέχεια οι μαθητές σχεδίασαν δικές τους καρικατούρες με μοντέλο την καθηγήτρια Αγγλικών Χαρά Χειμαρίδου…
7/2/2019: Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με αφορμή τα 500 χρόνια από τον θάνατό του, η Ευρώπη τιμά φέτος τον μεγάλο καλλιτέχνη και επιστήμονα της Αναγέννησης. Υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Τέχνης Ελένης Μπάρρον, μαθητές και μαθήτριες πειραματίστηκαν με σημείο αναφοράς την προσωπογραφία της περίφημης Τζοκόντα. Συμπλήρωσαν το άλλο μισό της και στη συνέχεια προβάλλοντας στο πρόσωπό τους τον πίνακα έγιναν οι ίδιοι Τζοκόντες…
8/2/2019: Έκθεση έργων και φωτογραφίας
Η βιβλιοθήκη φιλοξένησε τα έργα που δημιούργησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες τις προηγούμενες μέρες καθώς και φωτογραφίες από τις προσπάθειές τους. Η έκθεση ήταν ανοιχτή για όλο το σχολείο.
28/1/2019 To Ολοκαύτωμα και ο απόηχός του στην Κύπρο
Με αφορμή την 27η Ιανουαρίου που έχει οριστεί διεθνώς ως Ημέρα μνήμης του Ολοκαυτώματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β33 παρακολούθησαν στον χώρο της Βιβλιοθήκης διάλεξη σχετικά με το θέμα, ενώ είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν και στη σχετική έκθεση βιβλίου. Έμαθαν για τις συνθήκες που επέτρεψαν την άνοδο του ναζιστικού κινήματος στην εξουσία κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου, τη φυλετική πολιτική του Χίτλερ στη Γερμανία που στόχευε αρχικά στην περιθωριοποίηση και στον στιγματισμό των Εβραίων της χώρας καθώς και για τις πρακτικές μαζικής εξόντωσης του εβραϊκού λαού στα στρατόπεδα συγκέντρωσης ανά την Ευρώπη όταν η Τελική λύση έγινε κύριος πολιτικός στόχος του ναζιστικού καθεστώτος. Στη συνέχεια, έμαθαν τον ρόλο που έπαιξε η Κύπρος στην μεταπολεμική προσπάθεια των επιζώντων Εβραίων να μεταναστεύσουν στην Παλαιστίνη. Άκουσαν για τα στρατόπεδα στον Καράολο και στην Ξυλοτύμπου όπου οι Βρετανοί περιόρισαν πάνω από 52.000 «λαθρομετανάστες» Εβραίους από το 1946 έως το 1949, τις ανησυχίες των Ελλήνων της Κύπρου για την άφιξή τους, την αμοιβαία κατανόηση και συμπάθεια που αναπτύχθηκε τελικά ανάμεσά τους (αφού οι αποικιοκράτες Βρετανοί ήταν κοινός αντίπαλος στα εθνικά τους σχέδια) και την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ στη γειτονιά μας, το 1948, που απορρόφησε στο τέλος όλους τους Εβραίους πρόσφυγες οι οποίοι στάθμευσαν άθελά τους για λίγο στο νησί μας...
14/12/2018 Εγκαίνια Ανταλλακτικής Βιβλιοθήκης
Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, μαθητές, εκπαιδευτικοί και εκπρόσωπος του Συνδέσμου Γονέων και Κηδεμόνων έκαναν τα εγκαίνια της ανταλλακτικής βιβλιοθήκης που λειτουργεί από τότε ως ανοιχτή υπαίθρια βιβλιοθήκη στην κεντρική αυλή του σχολείου μας. Τα πρώτα βιβλία τοποθετήθηκαν από τον Διευθυντή του σχολείου κ. Αδάμο Σεργίου, τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Γονέων και Κηδεμόνων του κ. Τάσο Παπαγεωργίου, τον Πρόεδρο του Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου Γιώργο Βαρδάκη καθώς και εκπρόσωπο του τμήματος της Β΄ τάξης που έχει επιλέξει και παρακολουθεί το μάθημα «Λογοτεχνία Εμβάθυνσης». Οι πρώτοι τίτλοι που τοποθετήθηκαν είναι Ο γυρισμός του γενίτσαρου, του Μιχάλη Παπαδόπουλου, Η χάλκινη εποχή του Ρόδη Ρούφου, Η ιστορία ενός αιχμαλώτου του Στρατή Δούκα, Το ποδόσφαιρο στη σκιά και στο φως του Εντουάρντο Γκαλεάνο και Ο θάλαμος Νο 6 του Άντον Τσέχοφ.
Η χρήση της ανταλλακτικής βιβλιοθήκης μας είναι απλή: ανοίγεις το ντουλάπι, παίρνεις ένα βιβλίο (χωρίς την υποχρέωση να το επιστρέψεις) και αφήνεις στη θέση του ένα άλλο. Εκτός από βιβλία, μπορεί κανείς να αφήσει περιοδικά, εφημερίδες, λευκώματα, κόμικ, ταξιδιωτικούς οδηγούς, παραμύθια, CD με e-books... Η ανταλλακτική βιβλιοθήκη είναι «ανοιχτή» σε όλη τη διάρκεια της σχολικής μέρας -κάθε σχολική μέρα. Αν, λοιπόν, υπάρχει κάποιο βιβλίο που σας άρεσε και σκεφτήκατε ότι θα ήταν καλό να το διαβάσουν και άλλοι, αυτό έχει τη θέση του στα ράφια της βιβλιοθήκης μας –το περιμένουμε! Έτσι, θα έχουμε άλλη μια την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε και να αλληλεπιδράσουμε...
5/12/2018 Διάλεξη και βιωματικό εργαστήριο για την εικονογράφηση
Τι είναι εικονογράφηση; Σε τι διαφέρει από τη ζωγραφική; Πώς εικονογραφούνται αφηρημένες έννοιες; Ποια σχέση έχει η εικόνα με το κείμενο και το ύφος του; Υπάρχουν καλύτερες και χειρότερες ή μόνο διαφορετικές εικονογραφήσεις δηλαδή διαφορετικές ερμηνείες του κειμένου; Στα ερωτήματα αυτά πήρε απάντηση η ομάδα του μαθήματος «Εικαστικές εφαρμογές» της Γ΄ Λυκείου μέσα από τη διάλεξηβιωματικό εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε στον χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου μας στις 5/12/2018 από τον εικονογράφο-συγγραφέα (και καθηγητή Χημείας!) Φρίξο Μιχαηλίδη.
Λέξεις κλειδιά: κείμενο, συγγραφέας, ερμηνεία, συναίσθημα, έννοιες, γραμμές, χρώματα, σκίτσο, εικόνα.
Ξεκινώντας από τα εύκολα εικονογραφήσαμε καταρχάς έναν στενοχωρημένο λαγό μόνο του στο δάσος. Πώς αποδίδει κανείς τη στενοχώρια και τη μοναξιά; Με έντεκα διαφορετικούς τρόπους -όσοι είμαστε κι εμείς. Έπειτα προσπαθήσαμε να αποδώσουμε εικαστικά …το κουτσομπολιό. Και τέλος τα δύσκολα: αφού γράψαμε από μια μικρή παράγραφο-ιστορία την ανταλλάξαμε και προσπαθήσαμε να εικονογραφήσουμε ο ένας την ιστορία του άλλου!